VOORBEELDOPDRACHTEN

 

Bepaal aan de hand van de voorbeelden of het (tijdelijk) inhuren van de foodmarketeer aantrekkelijk is voor uw organisatie.

  • (tijdelijk) extra power of extra expertise, met het oog op een marktintroductie of een event, het opstarten en/of afronden van een project.

  • een nieuwe en resultaatgerichte impuls geven aan de samenwerking tussen afdelingen of (internationale) bedrijfsonderdelen.

  • tijdelijk inhuren van een foodmarketeer voor alle voedingsmiddelenbedrijven die overwegen om nieuw personeel aan te nemen, maar nog niet goed weten wat de beste keuze is.

  • tijdelijk inhuren van een foodmarketeer tijdens zorg- en of zwangerschapsverlof.

 

Opdrachtgevers zijn o.a.: Food & Biobased Research Wageningen, Farm Fresh/Van Brussel, MYBusinessmedia, Mustard Company, Good Food Concepts, Diëtistengroep NL, Maak werk van je gezondheid, Het effectieve werken, Levenslust, Van der Hoorn Floristiks, Lekker Thuis, De Rijnland Pieper, Stimuland, Kamer van Koophandel, Hapklaar, Wageningen Academy, Bolscher meer dan vlees, Meat Your Veggies, Agropolis België, Darégal France. Momenteel wordt Wageningen Academy verder ondersteund door middel van het ad interim vervullen van de functie accountmanager voedsel.

 

Wij geven hieronder specifiekere voorbeeldopdrachten:

 

Marketing

  • Marketingplan (strategisch en operationeel) (her)schrijven, evt. in combinatie met het leggen van een basis voor het oprichten van een marketingafdeling c.q. profielschets voor marketingmedewerker(s).

  • Public Relations plan schrijven, onderhouden van PR-contacten, schrijven van persberichten (Nederlands, Engels, Duits).

  • Beursplan schrijven, binnen gegeven budget zorgen voor optimale beurspresentatie (in- of exclusief meedraaien op de stand en in staat om Engels en Duitstalige klanten te ontvangen) in- of exclusief nazorg/acquisitie.

  • Marktonderzoek op basis van gekozen doelgroepen.

  • Concepten voor specifieke doelgroepen ontwikkelen.

  • Klanttevredenheidsonderzoek.

  • Huisstijlontwikkeling met partners als reclamebureau’s/drukkerijen.

  • Bedrijfspresentaties ontwikkelen en presentaties voor groepen houden.

  • Portfolio-analyses maken.

  • Businessmodellen op basis van verschillende scenario’s ontwikkelen.

  • Leveranciers van grondstoffen helpen om zich duidelijker en aantrekkelijker te profileren naar voedingsmiddelenbedrijven.

  • Grensoverschrijdende projecten, waarbij Duitsland en/of Engeland een rol spelen.

Productontwikkeling

 

  • Projectmanagement van productidee tot en met marktintroductie.

  • Productontwikkeling met kennis en ideeën over (interactie tussen) grondstoffen, conserverings-technieken, smaak, geur en textuurontwikkeling.

  • Culinaire concepten vanuit opleiding, werkervaring, netwerk en passie op maat ontwikkelen.

  • Voeding voor specifieke doelgroepen als kinderen en senioren.

  • Concepten die gericht zijn op een vitaal leefpatroon, waarbij naast gezonde voeding ook andere elementen verweven kunnen worden.

Voedingskunde

 

  • Producten/gerechten analyseren op voedingskundige aspecten als voedingswaarde, allergenen, additieven en verbetervoorstellen geven.

  • Productontwikkeling (uiteraard met behoud van smaak) aansturen/afstemmen gericht op het gezonder maken van voeding.

  • Voeding/gerechten specifieker afstemmen op de doelgroepen kinderen, volwassenen en ouderen.

  • Voedingsproducten/gerechten verduurzamen in de keten van inkoop tot verkoop.

  • Bedrijfspresentaties specifiek over gezonde voeding in relatie tot de producten maken en voordragen.

  • Concepten ontwikkelen die specifiek gericht zijn op voedingsprofessionals als diëtisten, koks etc.

1/6

© 2018 by FoodMarketing4u

Food marketing​

 

T: 06-20 623 768
E: contact@foodmarketing4u.nl
  • Facebook Clean
  • LinkedIn Clean
  • w-blogger