Werkervaring
Talen
FoodMarketing4u

mrt. 2014 - heden Eigenaar/adviseur

Diverse opdrachten voor o.a.: Food & Biobased Research Wageningen, Farm Fresh/Van Brussel, MYBusinessmedia, Mustard Company, Good Food Concepts, Diëtistengroep NL, Het effectieve werken, Levenslust, Van der Hoorn Floristiks, Lekker Thuis, De Rijnveld Pieper, Hapklaar, Wageningen Academy, Bolscher meer dan vlees, Agropolis, Maak werk van je gezondheid.

Food Connect Maaltijdservice B.V. te Almelo

2011 - feb. 2014 Hoofd Voedingsontwikkeling en Kwaliteit

Verantwoordelijk voor het nieuwe ontwikkelings- en kwaliteitsbeleid (HACCP), bewaking- en verbeteringsprocessen. Verantwoordelijk voor het aansturen van de afdeling Voedingsontwikkeling en Kwaliteit. In juli 2013 is i.s.m. de marketingafdeling de Eetwaaier geïmplementeerd. Deze systematiek, gebaseerd op de Richtlijnen Goede Voeding, helpt klanten bij het maken van gezonde(re) maaltijdkeuzes. Ontwikkelen van duurzamere voedingskeuzes, cleanlabel soepen en sauzen, eiwitrijke maaltijden ten behoeve van ondervoeding.

2010 - 2011 Commercieel Manager

Verantwoordelijk voor het opzetten van strategisch en operationeel verkoopbeleid en de aansturing van het verkoopteam.

Apetito B.V. en vanaf 2008 tevens Bonfait B.V.

2002 - 2010 Marketing Manager Nederland (Apetito Rheine en Bonfait Denekamp)

Verantwoordelijk voor strategisch en operationeel marketingbeleid en de aansturing van het marketingteam voor Nederland, binnen beleid en budget van de apetito groep. Product- en assortimentsontwikkeling m.b.t. het verbeteren van de gezondheidsstatus van maaltijden (meer vezels, minder vet, minder zout). Kinderconcept JuniorVita voor de Nederlandse markt geschikt gemaakt en i.s.m. sales geoperationaliseerd. Samenwerking met zowel Duitse als Engelse collega's op gebied van marketing en productontwikkeling.

Weyl Beef Products BV te Enschede

2001 - 2002 Marketing Manager

Verantwoordelijk voor marketing- en communicatiebeleid gericht op internationale samenwerking en acquistie. Crisismanagement m.b.t. MKZ en BSE problematiek. Eerste website ontwikkeld en beursmanagement Sial Parijs en Anuga Keulen.

Deli XL te Ede

1999 - 2001 Productmanager Grootverbruik

Verantwoordelijk voor assortimentsbeheer en -ontwikkeling voor grootverbruikklanten. Meewerken aan de interne en externe verandering van Grooverbruik Ahold/Gastronoom naar Deli XL m.b.t. algehele bedrijfscommunicatie.

Huuskes Versproducten BV te Enschede

1996 - 1999 Marketingfunctionaris

Verantwoordelijk voor het nieuw opzetten van een marketingafdeling, waarbinnen beleid, onderzoek, PR, eventmanagement (beurzen en klantendagen) en reclame aan de orde zijn gekomen. Tevens eerste website ontwikkeld.

1994 - 1996 Kwalititeitsfunctionaris

Verantwoordelijk voor de certificering naar ISO 9001 kwaliteitssysteem en het implementeren en certificeren van het HACCP voedselveiligheidsysteem.

Nederlands: uitstekend

Engels: goed

Duits: goed

 

Opleiding

2008 - 2010
A.L.P.: Apetito Leadership Program

2006
Marketing management,
St. Gallen, Zwitserland

1989 - 1994
Voeding & Marketing,
Hanzehogeschool Groningen

1983 - 1989
VWO, Kottenparkcollege te Enschede

© 2018 by FoodMarketing4u

Food marketing​

 

T: 06-20 623 768
E: contact@foodmarketing4u.nl
  • Facebook Clean
  • LinkedIn Clean
  • w-blogger